Aktualności
80. rocznica wybuchu powstania w getcie warszawskim
W II LO uczciliśmy 80. rocznicę wybuchu powstania w getcie warszawskim poprzez przypięcie żółtych żonkili zarówno przez uczniów jak i nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi szkoły. Aby przybliżyć uczniom historie tych tragicznych wydarzeń, odbywała się prezentacja premiery filmu animowanego pt. "Zdążyć przed Panem Bogiem". W filmie tym reżyserka Hanna Krall rozmawia z ostatnim dowódcą w getcie warszawskim Markiem Edelmanem.
Ziemia obiecana wczoraj i dziś...
18 kwietnia klasy I e i III e wzięły udział w wycieczce do Łodzi. Młodzież zwiedziła pełne przepychu wnętrza ,,łódzkiego Luwru’’- rezydencji rodziny Poznańskich. Uczniowie poznali losy przemysłowego imperium króla bawełny – Izraela Poznańskiego,
a następnie wzięli udział w multimedialnej lekcji opowiadającej historię włókiennictwa
w Łodzi. Wyjazd zakończył wspólny posiłek w Manufakturze, będącej częścią dawnej fabryki Poznańskiego.
Kolejny sukces uczennicy "Kopernika"
14 kwietnia w Urzędzie Miasta we Włocławku odbyło się podsumowanie etapu wojewódzkiego 30. edycji Ogólnopolskiego Młodzieżowego Konkursu Krajoznawczego "Poznajemy Ojcowiznę". Etap ten okazał się pomyślny dla uczennicy naszej szkoły, Zuzanny Sujewicz z klasy III e. Praca Zuzi "To rodziny tworzą historię... Dzieje włocławskiej rodziny Rażewskich", napisana pod kierunkiem pana Henryka Wasilewskiego, za którą zdobyła pierwsze miejsce na etapie oddziałowym, i tym razem przyniosła jej zwycięstwo (pierwsze miejsce ex aequo z uczennicą I LO w Żninie). Praca została wysłana na etap centralny.
W tym samym dniu w Centrum Kultury Browar B Zuzia brał udział w eliminacjach rejonowych 68. Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego. Przygotowała recytację wiersza Adama Asnyka pt. "Dzisiejszym idealistom" i fragmentu prozy ("Zbrodni i kary" Fiodora Dostojewskiego). Zajęła trzecie miejsce i przeszła do dalszych eliminacji tego konkursu, które odbędą się 21 kwietnia w Bydgoszczy.
Gratulujemy!
Wycieczka do Włoch
W dniach 27.03 - 3.04.2023 duża grupa uczniów naszej szkoły uczestniczyła w cudownej wycieczce do Włoch. Po wielu godzinach jazdy dotarliśmy do pięknej słonecznej Werony. Przywitaliśmy się z Julią, a następnie zwiedziliśmy miasto z przewodnikiem i na własną rękę. W kolejne dni podziwialiśmy piękne miasta, miasteczka, widoki i zabytki Ligurii, Toskanii, Umbrii. Odpoczęliśmy w Cinque Terre między górami a morzem, robiliśmy zdjęcia przy Krzywej Wieży w Pizie, zagłębiliśmy się w tłum turystów we Florencji, zjedliśmy najlepsze lody w San Gimignano – średniowiecznym miasteczku z czternastoma wieżami, zwiedziliśmy Sienę – niezwykłe miasto w kolorze cegły ze słynnym pochyłym placem Piazza del Campo. Obejrzeliśmy Perugię – miasto czekolady i trufli oraz przepiękny położony na wzgórzu Asyż o zabudowie z jasnego kamienia – miasto św. Franciszka. Wisienką na torcie była jedyna w swoim rodzaju Wenecja. Podczas zwiedzania towarzyszyły nam przewodniczki – Polki mieszkające od wielu lat w różnych częściach Włoch. Troskliwie opiekował się nami organizator – pan Janusz Gajewski. Wycieczka była ucztą dla duszy i ciała. Codziennie jedliśmy włoską pastę, często włoską pizzę, ale też tortellini i lazanię, piliśmy pyszną włoską kawę. Pogoda dopisała, było ciepło i słonecznie. Zaopatrzeni w pamiątki, magnesiki, pyszną oliwę z Asyżu wróciliśmy z naładowanymi bateriami do Polski. W wycieczce brały udział głównie klasy: III a, II e, I a, I b oraz pojedynczy uczniowie z innych klas. Młodzieżą opiekowali się: Małgorzata Ćwikowska, Elżbieta Kamińska, Al. Mutasem El- Maaytah, Tomasz Nakonowski i Bartosz Bachurski.
KWIECIEŃ MIESIĄCEM ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU
Nadszedł kwiecień, a wraz z nim drugi kwietnia: Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, ustanowiony przez ONZ.
Czy dobrze, że jest taki dzień i czy powinien być obchodzony? To zależy…
Jeśli jest to okazja do szerzenia idei zrozumienia, to takich rozmów nigdy nie za wiele. Oby tylko była to wiedza rzetelna i prawdziwa, a nie zasłyszane i powtarzane bezrefleksyjnie stereotypy. Ważne, aby w parze ze świadomością autyzmu, szła również jego społeczna akceptacja.