Klauzule
KLAUZULA INFORMACYJNA W ZWIĄZKU ZE STOSOWANIEM
MONITORINGU WIZYJNEGO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 – 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, dalej jako RODO (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) informujemy, że:
1. Administratorem Danych jest II Liceum Ogólnokształcące we Włocławku , dalej jako Szkoła, reprezentowane przez Dyrektora z siedzibą przy ul. Uroczej 3; 87-800 Włocławek, adres e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
, tel. 54 236 02 23
2. Wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym możesz się skontaktować w sprawie ochrony swoich danych poprzez e- mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
, telefonicznie: 54 4270158 lub pisemnie na adres siedziby, wskazany w pkt 1.
3. Szkoła kontynuuje stosowanie monitoringu wizyjnego jako niezbędnego dla zapewnienia bezpieczeństwa uczniów i pracowników oraz ochrony mienia.
4. Dane osobowe są przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa uczniów i pracowników Szkoły oraz ochrony mienia na terenie placówki na podstawie: art. 108a ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 910 ze zm.) w związku z art. 6 ust. 1 lit. e RODO oraz art. art. 222§ 1 Kodeksu pracy z dnia 26 czerwca 1974 (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 ze zm.) w związku z art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
5. Monitoring wizyjny obejmuje: parking przed budynkiem Placówki, wejście do Szkoły, wejście do szatni, korytarze, teren zielony przed Szkołą, boiska sportowe.
6. Dane osobowe przechowywane są na elektronicznym nośniku maksymalnie przez okres 3 miesięcy od dnia zarejestrowania. Zaznaczyć należy, że okres ten nie może być dłuższy niż 3 miesiące, chyba że zajdzie uzasadniona konieczność przechowywania zapisu z monitoringu dla celów dowodowych w postępowaniach prowadzonych przez uprawnione organy.
7. Zapisy z monitoringu wizyjnego będą mogły być przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
8. Osoba, której dane dotyczą ma prawo żądania od Administratora dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych.
9. Wstęp na obszar monitorowany poświadcza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych (wizerunku) w postaci monitoringu w zakresie wskazanym w pkt 3 i 4. Konsekwencją odmowy przetwarzania danych w postaci wizerunku jest brak możliwości przebywania na terenie Placówki.
10. Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
11. Administrator nie zamierza przekazywać danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
12. W każdej chwili osoba, której dane dotyczą ma prawo do wniesienia sprzeciwu do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna, że przetwarzanie przez Administratora danych narusza przepisy RODO.
Administrator Danych Osobowych
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA STAŻYSTY/PRAKTYKANTA
Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, s.1), zwanego jako ,,RODO” uprzejmie informujemy, że:
I. Administrator Danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest II Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika we Włocławku z siedzibą we Włocławku ul. Urocza 3 tel. 54 236 02 23 adres
e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
II. Wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym możesz się skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych poprzez e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. , telefonicznie: 54 4270158 lub pisemnie na adres siedziby Centrum Usług Wspólnych Placówek Oświatowych, ul. Wojska Polskiego 27, 87-800 Włocławek.
III. Pani/Pana dane przetwarzane będą zgodnie z RODO w celach:
1. związanych i wynikających z zawartej z Tobą umowy o staż/ umowy o praktyki w oparciu zgodę na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO,
2. wykonania zawartej z Panią/em/ umowy o staż/ umowy o praktyki zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO,
3. wykonania przez Administratora prawnie ciążących na nim obowiązków zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zakresie, w jakim przewidują to przepisy szczególne,
4. realizowania prawnie uzasadnionych interesów Administratora zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. w celu ustalenia, obrony lub dochodzenia ewentualnych roszczeń oraz ochrony osób i mienia należącego do Administratora.
IV. Prawo do sprzeciwu
W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pana/Pani danych. Administrator zaprzestanie przetwarzać Pana/Pani dane, chyba że będzie w stanie wykazać, że dane te będą niezbędne od ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO, art. 9 ust. 2 lit. f RODO), jako uzasadniony interes Administratora danych.
V. Okres przechowywania danych
a) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane w celu wskazanym w:
pkt 1 będą przechowywane przez okres wykonywania zawartej z Tobą umowy, bądź do czasu wycofania przez Ciebie zgody na przetwarzanie w tym celu,
b) pkt 2 będą przechowywane przez okres wykonywania zawartej z Tobą umowy,
c) pkt 3 będą przechowywane przez okres przewidziany w przepisach szczególnych,
d) pkt 4 będą przechowywane przez okres niezbędny do zapewnienia ochrony osób lub mienia należącego do Administratora, bądź przez okres niezbędny do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń.
VI. Odbiorcy danych
Pani/Pana dane osobowe zostaną lub mogą zostać przekazane tylko osobom, podmiotom lub instytucjom upoważnionym na podstawie przepisów prawa lub podmiotom, którym Administrator powierzył dane osobowe na podstawie zawartej umowy powierzenia.
VII. Informacja o zamiarze przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych
Administrator co do zasady nie zamierza przekazywać Pana/Pani danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
VIII. Prawa osób, których dane dotyczą:
Na zasadach określonych przepisami RODO, posiada Pan/Pani prawo do żądania od administratora:
a) dostępu do swoich danych oraz uzyskania ich kopii,
b) sprostowania swoich danych osobowych, które są nieprawidłowe oraz uzupełnienia niekompletnych danych osobowych,
c) usunięcia swoich danych („prawo do bycia zapomnianym”),
d) ograniczenia przetwarzania danych,
e) przenoszenia danych,
f) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych,
w zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie zgody – ma Pani/Pan prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Pani/Pana zgody przed jej wycofaniem. Zgodę może Pani/Pan wycofać poprzez wysłanie oświadczenia o wycofaniu zgody na nasz adres korespondencyjny bądź adres e-
mailowy Inspektora Ochrony Danych (e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
),
g) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), o ile nie ogranicza tego przepis prawa, na podstawie którego Pani/Pana dane są przetwarzane.
IX. Informacje o wymogu/dobrowolności podania danych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wymaganym obowiązującymi przepisami prawa jest obowiązkowe. W pozostałych przypadkach podanie Pani/Pana danych osobowych ma charakter dobrowolny, nie jest wymogiem ustawowym ani warunkiem zawarcia umowy.
X. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
W oparciu o Pana/Pani dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Pana/Pani zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
Administrator Danych Osobowych
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH ABSOLWENTA W ZIĄZKU Z WYDANIEM DUPLIKATU ŚWIADECTWA
W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych – zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L z 04.05.2016 r., Nr 119, s. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2), zwanego dalej w skrócie „RODO”, informujemy, iż:
I. ADMINISTRATOR DANYCH.
Administratorem danych osobowych jest II Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika we Włocławku z siedzibą we Włocławku ul. Urocza 3 tel. 54 236 02 23 adres
e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
II. INSPEKTOR OCHRONY DANYCH.
Wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym możesz się skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych poprzez e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. , telefonicznie: 54 4270158 lub pisemnie na adres siedziby Centrum Usług Wspólnych Placówek Oświatowych, ul. Wojska Polskiego 27, 87-800 Włocławek.
III. PODSTAWA PRAWNA I CELE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH.
1. Przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się w celu rozpatrzenia i realizacji wniosku o wydanie duplikatu świadectwa.
2. Podstawą prawną zbierania Państwa danych osobowych jest: art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj.: obowiązek prawny ciążący na Administratorze polegający na rozpatrzeniu wniosku o wydanie duplikatu świadectwa, sporządzeniu i wydaniu duplikatu świadectwa, wynikający z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków.
IV. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH.
Dane nie będą przekazywane innym podmiotom, z wyjątkiem:
1. podmiotów uprawnionych do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa, w
szczególności organów władzy publicznej;
2. podmiotów wspierających nas w wypełnianiu naszych uprawnień i obowiązków oraz w
świadczeniu usług, w tym zapewniających obsługę informatyczną, prawną, usługi pocztowe, kurierskie, ochronę osób i mienia, ochronę danych osobowych, archiwizację i niszczenie dokumentów, a także dostawców systemów informatycznych, udzielających asysty i wsparcia technicznego dla systemów informatycznych, w których są przetwarzane Państwa dane.
V. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH.
1. Państwa dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa.
2. Po spełnieniu celu, dla którego Państwa dane osobowe zostały zebrane, mogą one być
przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie na podstawie przepisów prawa.
VI. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ, W TYM DOSTĘPU DO DANYCH OSOBOWYCH.
Na zasadach określonych przepisami RODO, posiadają Państwo prawo do żądania od
Administratora:
1. dostępu do treści swoich danych osobowych,
2. sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
3. ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
4. przenoszenia swoich danych osobowych,
a ponadto, posiadają Państwo prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych. Nie wszystkie Państwa żądania będziemy jednak mogli zawsze spełnić. Zakres przysługujących praw zależy bowiem zarówno od przesłanek prawnych uprawniających do przetwarzania danych, jak i często – sposobów ich gromadzenia.
VII. PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO.
Gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą w Warszawie, przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
VIII. INFORMACJA O WYMOGU/DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH ORAZ
KONSEKWENCJACH NIEPODANIA DANYCH OSOBOWYCH.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych odbywa się na podstawie obowiązujących
przepisów prawnych – podanie przez Państwa danych osobowych jest konieczne dla realizacji Państwa wniosku.
IX. ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI, PROFILOWANIE.
Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, jednak nie będzie to prowadziło do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym dane nie będą profilowane.
Administrator Danych Osobowych
KLAUZULA INFORMACYJNA
DLA PRACOWNIKA W ZWIĄZKU Z ZAWARTĄ UMOWĄ O PRACĘ
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO − informuję, że:
I. ADMINISTRATOR DANYCH.
Administratorem danych osobowych jest II Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika we Włocławku z siedzibą we Włocławku, ul. Urocza 3 tel. 54 236 02 23 adres
e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
II. INSPEKTOR OCHRONY DANYCH.
Wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym możesz się skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych poprzez e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. , telefonicznie: 54 4270158 lub pisemnie na adres siedziby Centrum Usług Wspólnych Placówek Oświatowych, ul. Wojska Polskiego 27, 87-800 Włocławek.
III. Cele i podstawy przetwarzania
Pani/Pana dane przetwarzane będą w procesie zawartego stosunku pracy w celu:
1) wykonania umowy, której Pani/Pana jest stroną lub do podjęcia działań na Pani/Pana żądanie, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
2) przetwarzania danych wynikających z art. 221§ 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy oraz przepisów Karty Nauczyciela, aktów wykonawczych do Kodeksu Pracy oraz ustaw szczególnych – w tym Karty Nauczyciela,
3) wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO lub art. 9 ust. 2 lit. b RODO) wynikających z przepisów prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej, przez co rozumiemy m.in.:
1. wykonanie obowiązków z zakresu BHP,
2. rozliczanie wszelkich należności,
3. zgłaszanie pracowników do odpowiednich urzędów,
4. archiwizowanie akt osobowych,
5. wykonywanie obowiązków względem ZUS, urzędów skarbowych czy NFZ,
6. ocenę zdolności pracownika do pracy,
7. wypełnienie obowiązku prawnego wynikającego z art. 8 ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych oraz z regulaminu ZFŚS,
4) wskazanym w treści zgód na przetwarzanie danych osobowych – jeśli takie zgody były wyrażane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO,
5) realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora, tj.: np. dochodzenia ewentualnych roszczeń związanych z zawartą umową o pracę zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
IV. Prawo do sprzeciwu
W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pana/Pani danych opisanych powyżej. Administrator zaprzestanie przetwarzać Pana/Pani dane, chyba że będzie w stanie wykazać, że dane te będą niezbędne od ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO, art. 9 ust. 2 lit. f RODO), jako uzasadniony interes Administratora danych.
V. Okres przechowywania danych
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane przez Administratora przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawy kompetencyjne lub ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (t. j. Dz.U. 2020 poz. 164 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. (Dz.U. 2011 nr 14 poz. 67 z późn. zm.). Oznacza to, że dane osobowe mogą zostać usunięte po upływie określonego dla danej kategorii dokumentacji okresu przechowywania, zależnie od kategorii archiwalnej danej sprawy.
VI. Odbiorcy danych
Pani/Pana dane osobowe zostaną lub mogą zostać przekazane tylko osobom, podmiotom lub instytucjom upoważnionym na podstawie przepisów prawa np.: bankom w celu wypłaty wynagrodzeń, podmiotom obsługującym nasze systemy teleinformatyczne zapewniającym serwis i obsługę informatyczną, usługom medycyny pracy itp., upoważnieni pracownicy administratora, instytucje upoważnione z mocy prawa np.: ZUS, US i innym uprawnionym na podstawie przepisów prawa) – w celu wykonania obowiązków ciążących na Administratorze.
VII. Informacja o zamiarze przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych
Administrator co do zasady nie zamierza przekazywać Pana/Pani danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
VIII. Prawa osób, których dane dotyczą:
Na zasadach określonych przepisami RODO, posiada Pan/Pani prawo do żądania od administratora:
a) dostępu do swoich danych oraz uzyskania ich kopii,
b) sprostowania swoich danych osobowych, które są nieprawidłowe oraz uzupełnienia
niekompletnych danych osobowych,
c) usunięcia swoich danych („prawo do bycia zapomnianym”),
d) ograniczenia przetwarzania danych,
e) przenoszenia danych,
f) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych,
g) w zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie zgody – ma Pani/Pan prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Pani/Pana zgody przed jej wycofaniem. Zgodę może Pani/Pan wycofać poprzez wysłanie oświadczenia o wycofaniu zgody na nasz adres korespondencyjny bądź adres e-mailowy Inspektora Ochrony Danych (e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. ),
h) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa),
o ile nie ogranicza tego przepis prawa, na podstawie którego Pani/Pana dane są przetwarzane.
IX. Informacje o wymogu/dobrowolności podania danych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wymaganym obowiązującymi przepisami prawa jest obowiązkowe. W pozostałych przypadkach podanie Pani/Pana danych osobowych ma charakter dobrowolny.
1) Podanie przez Panią/Pana danych osobowych może być wymogiem:
ustawowym,
2) umownym,
3) warunkiem zawarcia umowy,
do których podania będzie Pani/Pan zobowiązana/y.
W przypadku, gdy będzie istniał obowiązek ustawowy, a nie poda Pani/Pan swoich danych osobowych, nie będziemy mogli zrealizować zadania ustawowego, co może skutkować brakiem możliwości realizacji celu lub konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa. W przypadku, kiedy podanie danych będzie warunkiem zawarcia umowy, a nie poda Pani/Pan swoich danych osobowych, nie będziemy mogli zawrzeć takiej umowy.
X. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
W oparciu o Pana/Pani dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Pana/Pani zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
Administrator Danych Osobowych
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA UCZNIÓW/RODZICÓW
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO − informuję, że:
I. ADMINISTRATOR DANYCH.
Administratorem danych osobowych jest II Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika we Włocławku z siedzibą we Włocławku, ul. Urocza 3 tel. 54 236 02 23 adres
e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
II. INSPEKTOR OCHRONY DANYCH.
Wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym możesz się skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych poprzez e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. , telefonicznie: 54 4270158 lub pisemnie na adres siedziby Centrum Usług Wspólnych Placówek Oświatowych, ul. Wojska Polskiego 27, 87-800 Włocławek.
III. Cele i podstawy przetwarzania
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji w zakresie realizowania zadań opiekuńczych, wychowawczych oraz oświatowych na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo oświatowe. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie przepisów prawa, zawartych umów lub na podstawie udzielonej zgody. W szczególności:
a) art. 6 ust. 1 lit. a i art. 9 ust. 2 lit. a RODO, tj. na podstawie zgody udzielonej w celach
określonych każdorazowo w przekazywanych formularzach zgody, w tym w celu promowania działalności placówki oraz osiągnięć i umiejętności ucznia,
b) art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku
prawnego ciążącego na placówce, w tym w związku z realizacją celów dydaktycznych,
wychowawczych i opiekuńczych placówki w celu wykonania obowiązków prawnych nałożonych ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe,
c) art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez placówkę, w tym w związku ze stosowaniem monitoringu w celu zapewnienia bezpieczeństwa uczniów, pracowników i mienia placówki,
d) art. 9 ust. 2 lit. h RODO w celu świadczenia opieki pielęgniarskiej i profilaktyki zdrowia uczniów.
IV. Okres przechowywania danych
Dane osobowe przetwarzane przez Administratora przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawy kompetencyjne lub ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (t. j. Dz.U. 2020 poz. 164 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U. 2011 nr 14 poz. 67 z późn. zm.). Oznacza to, że dane osobowe mogą zostać usunięte po upływie określonego dla danej kategorii dokumentacji okresu przechowywania, zależnie od kategorii archiwalnej danej sprawy.
V. Odbiorcy danych
Pani/Pana dane osobowe zostaną lub mogą zostać przekazane tylko osobom, podmiotom lub instytucjom upoważnionym na podstawie przepisów prawa.
VI. Informacja o zamiarze przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych
Administrator co do zasady nie zamierza przekazywać Pana/Pani danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych (wyjątkiem udostępnianie wizerunku na podstawie udzielonej zgody do państw z poza EOG).
VII. Prawa osób, których dane dotyczą:
Na zasadach określonych przepisami RODO, posiada Pan/Pani prawo do żądania od administratora:
a) dostępu do swoich danych oraz uzyskania ich kopii,
b) sprostowania swoich danych,
c) usunięcia swoich danych („prawo do bycia zapomnianym”),
d) ograniczenia przetwarzania danych,
e) przenoszenia danych,
f) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych,
g) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem
przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
h) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa),
o ile nie ogranicza tego przepis prawa, na podstawie którego Pani/Pana dane są przetwarzane.
VIII. Informacje o wymogu/dobrowolności podania danych
Podanie danych w zakresie wymaganym obowiązującymi przepisami prawa jest obowiązkowe. W pozostałych przypadkach podawanie danych osobowych ma charakter dobrowolny.
IX. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
W oparciu o Pana/Pani dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Pana/Pani zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
Administrator Danych Osobowych
KLAUZULA INFORMACYJNA
W PROCESIE REKRUTACJI
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO − informuję, że:
I. ADMINISTRATOR DANYCH.
Administratorem danych osobowych jest II Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika we Włocławku z siedzibą we Włocławku, ul. Urocza 3 tel. 54 236 02 23 adres
e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
II. INSPEKTOR OCHRONY DANYCH.
Wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym możesz się skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych poprzez e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. , telefonicznie: 54 4270158 lub pisemnie na adres siedziby Centrum Usług Wspólnych Placówek Oświatowych, ul. Wojska Polskiego 27, 87-800 Włocławek.
III. Cele i podstawy przetwarzania
Pani/Pana dane przetwarzane będą w procesie rekrutacji w celu:
1) wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) – w odniesieniu do danych osobowych, których zakres wynika z art. 221§ 1 oraz 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy, aktów wykonawczych do Kodeksu Pracy oraz ustaw szczególnych – w tym Karty Nauczyciela,
2) przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko na podstawie udzielonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. A RODO), którą wyrażasz poprzez zgłoszenie się do procesu rekrutacji i przesłania Nam dokumentów aplikacyjnych, w zakresie danych, które Pani/Pan przekazuje do II Liceum Ogólnokształcącego im. M. Kopernika we Włocławku z własnej inicjatywy (np.
wizerunek jeśli do dokumentów aplikacyjnych zostało dołączone zdjęcie, numer telefonu) oraz jeśli w dokumentach rekrutacyjnych została zawarta klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych w przyszłych procesach rekrutacyjnych,
3) przeprowadzenia konkretnego procesu rekrutacyjnego oraz podjęcia działań, na Pani/Pana
żądanie przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit b).
IV. Prawo do sprzeciwu
W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pana/Pani danych opisanych powyżej. Administrator zaprzestanie przetwarzać Pana/Pani dane, chyba że będzie w stanie wykazać, że dane te będą niezbędne od ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO, art. 9 ust. 2 lit. f RODO), jako uzasadniony interes Administratora danych.
V. Okres przechowywania danych
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż jest to konieczne, tj., do czasu rozstrzygnięcia rekrutacji, a po jego upływie zostaną zniszczone lub na Pani/Pana wniosek zwrócone.
VI. Odbiorcy danych
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa i nie będą udostępniane podmiotom zewnętrznym z wyjątkiem przypadków przewidzianych przepisami prawa.
VII. Informacja o zamiarze przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych
Administrator co do zasady nie zamierza przekazywać Pana/Pani danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
VIII. Prawa osób, których dane dotyczą:
Na zasadach określonych przepisami RODO, posiada Pan/Pani prawo do żądania od administratora:
a) dostępu do swoich danych oraz uzyskania ich kopii,
b) sprostowania swoich danych osobowych, które są nieprawidłowe oraz uzupełnienia
niekompletnych danych osobowych,
c) usunięcia swoich danych („prawo do bycia zapomnianym”),
d) ograniczenia przetwarzania danych,
e) przenoszenia danych,
f) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych,
g) w zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie zgody – ma Pani/Pan prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Pani/Pana zgody przed jej wycofaniem. Zgodę może Pani/Pan wycofać poprzez wysłanie oświadczenia o wycofaniu zgody na nasz adres korespondencyjny bądź adres e-mailowy Inspektora Ochrony Danych (e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. ),
h) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa),
o ile nie ogranicza tego przepis prawa, na podstawie którego Pani/Pana dane są przetwarzane.
IX. Informacje o wymogu/dobrowolności podania danych
Podanie danych osobowych jest warunkiem udziału w procesie rekrutacji, a odmowa ich podania będzie skutkować brakiem możliwości ubiegania się o zatrudnienie (w zakresie danych wynikających z art. 221 § 1 oraz 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy). W pozostałych przypadkach, po wyrażeniu stosownej zgody, przekazanie danych osobowych ma charakter dobrowolny.
X. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
W oparciu o Pana/Pani dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Pana/Pani zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
Administrator Danych Osobowych
Oświadczam, że otrzymałam/em i zapoznałam/em się z treścią powyżej zamieszczonej Klauzuli informacyjnej w procesie rekrutacji.
.............................................................
(czytelny podpis kandydata)
Klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez II Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika we Włocławku jako Administratora danych, dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
.............................................................
(czytelny podpis kandydata)
KLAUZULA INFORMACYJNA
DOTYCZĄCA NAUCZANIA ZDALNEGO DLA NAUCZYCIELI I UCZNIÓW
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO − informujemy Panią/Pana o sposobie i celu, w jakim przetwarzamy dane osobowe gromadzone w związku realizacją procesu kształcenia z wykorzystaniem metod i technik nauki na odległość (dalej: zdalne nauczanie), a także o przysługujących Państwu prawach, wynikających z regulacji o ochronie danych osobowych:
I. Administrator Danych Osobowych
Administratorem Danych Osobowych jest II Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika
we Włocławku reprezentowane przez Dyrektora, ul. Urocza 3, 87-800 Włocławek (adres e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
, tel.: 54 236 02 23).
II. Inspektor Ochrony Danych
Wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym możesz się skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych poprzez e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. , telefonu 54 4270158 lub pisemnie na adres siedziby, wskazany w pkt I.
III. Cele i podstawy przetwarzania
Twoje dane przetwarzane będą w celu kształcenia na odległość w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania Placówki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art.6 ust. 1 lit. c RODO (tj. obowiązek prawny ciążący na administratorze) oraz 6 ust. 1 lit. e RODO (realizacja wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym) w związku z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
IV. Okres przechowywania danych
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas korzystania z platformy wykorzystywanej do nauczania zdalnego.
V. Odbiorcy danych
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty, którym dane osobowe zostaną udostępnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a także podmioty, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych osobowych w ramach kształcenia na odległość.
VI. Informacja o zamiarze przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego
lub organizacji międzynarodowych.
Pani/Pana dane mogą trafić poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię) w celu realizacji nauki zdalnej. W takim przypadku Pani/Pana dane są odpowiednio zabezpieczone co gwarantuje dostawca usługi (np. Office 365) w stosownej umowie z Administratorem. Wizerunek upubliczniony może być przekazywany do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
VII. Prawa osób, których dane dotyczą:
Na zasadach określonych przepisami RODO, posiada Pan/Pani prawo do żądania od administratora:
dostępu do swoich danych oraz uzyskania ich kopii,
a) sprostowania swoich danych,
b) usunięcia swoich danych („prawo do bycia zapomnianym”),
c) ograniczenia przetwarzania danych,
d) przenoszenia danych,
e) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych,
f) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność
z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed
jej cofnięciem,
g) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa),
o ile nie ogranicza tego przepis prawa, na podstawie którego Pani/Pana dane są przetwarzane.
VIII. Informacje o wymogu/dobrowolności podania danych
Przetwarzanie danych osobowych na potrzeby prowadzenia kształcenia na odległość jest wymogiem wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Bez przetwarzania ww. danych osobowych realizacja kształcenia na odległość nie będzie możliwa.
IX. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Pani/Pana/ dane osobowe mogą podlegać automatycznym sposobom przetwarzania danych opierających się na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji i mogą podlegać profilowaniu.
Administrator Danych Osobowych
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH PRACOWNIKA – UCZESTNIKA PPK
W związku z obowiązywaniem ustawy z dnia 4 października 2018 r. o Pracowniczych Planach Kapitałowych (dalej jako ustawa o PPK), która ma zastosowanie do (II Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika we Włocławku) od 1 stycznia 2021 roku oraz obowiązkiem wynikającym z art. 13 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO − informuję, że:
I. Administrator Danych Osobowych
Administratorem Danych Osobowych jest II Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika we Włocławku, reprezentowane przez Dyrektora, ul. Urocza 3; 87-800 Włocławek (adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. , tel.: 54 236 02 23).
II. Inspektor Ochrony Danych
Wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych poprzez, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. , telefonicznie: 54 4270158 lub pisemnie na adres siedziby, wskazany w pkt I.
III. Cele i podstawy przetwarzania
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu konieczność zrealizowania przez Administratora Danych, jako podmiotu zatrudniającego w rozumieniu ustawy o PPK, ciążących na Nim obowiązków prawnych wynikających z ustawy o PPK w związku z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
IV. Okres przechowywania danych
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne i wynika
z obowiązujących przepisów prawa, tj. przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym stosunek pracy uległ rozwiązaniu lub wygasł, chyba że odrębne przepisy przewidują dłuższy okres przechowywania dokumentacji pracowniczej.
V. Odbiorcy danych
Administrator Danych przekazuje Pani/Pana dane osobowe następującym kategoriom odbiorców: instytucji finansowej w rozumieniu ustawy o PPK, z którą Administrator Danych zawarł przewidzianą w ustawie o PPK umowę o zarządzanie PPK i umowę o prowadzenie PPK.
VI. Informacja o zamiarze przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej
Administrator nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych do państwa trzeciego
ani do organizacji międzynarodowych.
VII. Prawa osób, których dane dotyczą:
W związku z realizacją obowiązków wynikających z ustawy o PPK w ramach procesu przetwarzania przysługuje Pani/Panu:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz uzyskania ich kopii,
b) prawo do sprostowania swoich danych,
c) prawo do usunięcia swoich danych („prawo do bycia zapomnianym”),
d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
e) prawo do przenoszenia danych,
f) prawo do sprzeciwu,
g) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
VIII. Informacje o wymogu/dobrowolności podania danych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe w zakresie określonym przepisami ustawy o PPK.
IX. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
W oparciu o Pani/Pana dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Pani/Pana zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
Administrator Danych Osobowych
KLAUZULA INFORMACYJNA
ZAKŁADOWY FUNDUSZ ŚWIADCZEŃ SOCJALNYCH (ZFŚS)
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO − informuję, że:
I. Administrator Danych Osobowych
Administratorem Danych Osobowych jest II Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika we Włocławku, reprezentowana przez Dyrektora, ul. Urocza 3; 87-800 Włocławek (adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. , tel. 54 236 02 23).
II. Inspektor Ochrony Danych
Wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym możesz się skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych poprzez e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. lub pisemnie na adres siedziby, wskazany w pkt I.
III. Cele i podstawy przetwarzania
Twoje dane przetwarzane będą w celu:
1) realizacji przysługujących Pani/Panu świadczeń socjalnych, rozpatrzenia wniosku i/lub
przyznania oraz wypłaty na Pani/Pana wniosek środków z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (ZFŚS) zgodnie z przepisami ustawy z dnia z dnia 4 marca 1994 r. o Zakładowym Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz przyjętym u Pracodawcy Regulaminem Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
2) wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. b RODO wyłącznie w celu realizacji uprawnień związanych z
funkcjonowaniem i na potrzeby ZFŚS,
3) podania danych osobowych Pani/Pana lub członków rodziny na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów (dla potrzeb Funduszu). Zgodę taką można w każdej chwili cofnąć. Przy czym wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie tejże zgody przed jej wycofaniem.
IV. Prawo do sprzeciwu
W każdej chwili przysługuje Panu/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pana/Pani danych opisanych powyżej. Administrator zaprzestanie przetwarzać Pana/Pani dane, chyba że będzie w stanie wykazać, że dane te będą niezbędne od ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO, art. 9 ust. 2 lit. f RODO), jako uzasadniony interes Administratora danych.
V. Okres przechowywania danych
Dane osobowe przetwarzane przez Administratora przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawy kompetencyjne lub ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (t. j. Dz.U. 2020 poz. 164 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych(Dz.U. 2011 nr 14 poz. 67 z późn. zm.). Oznacza to, że dane osobowe mogą zostać usunięte po upływie określonego dla danej kategorii dokumentacji okresu przechowywania, zależnie od kategorii archiwalnej danej sprawy.
VI. Odbiorcy danych
Pani/Pana dane osobowe zostaną lub mogą zostać przekazane tylko osobom, podmiotom lub instytucjom upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Odbiorcą Pani Pana danych osobowych mogą być inne podmioty w zakresie, w jakim będzie to konieczne do wywiązania się przez Administratora z obowiązków wynikających z przepisów prawa oraz zawartych umów w zakresie pełnej realizacji świadczeń socjalnych.
VII. Informacja o zamiarze przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego
lub organizacji międzynarodowych
Administrator co do zasady nie zamierza przekazywać Pana/Pani danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
VIII. Prawa osób, których dane dotyczą:
Na zasadach określonych przepisami RODO, posiada Pan/Pani prawo do żądania od administratora:
a) dostępu do swoich danych oraz uzyskania ich kopii,
b) sprostowania swoich danych,
c) usunięcia swoich danych („prawo do bycia zapomnianym”),
d) ograniczenia przetwarzania danych,
e) przenoszenia danych,
f) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych,
g) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem
przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
h) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa),
o ile nie ogranicza tego przepis prawa, na podstawie którego Pani/Pana dane są przetwarzane.
IX. Informacje o wymogu/dobrowolności podania danych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, jest wymogiem ustawowym i wynika z ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych i Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Niepodanie tych danych uniemożliwia realizację czynności zmierzających do przyznania świadczenia na Pani/Pana rzecz.
X. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
W oparciu o Pana/Pani dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Pana/Pani zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
Administrator Danych Osobowych